آرایش غلیظ

طناز طباطبایی و حامد بهداد در فیلم آرایش غلیظ

فیلم " بی پولی " اش نگاه خاصی به زندگی واقعی جامعه داشته و این نوع نگاه خاص و از آن مهمتر بیان خاص ترش به مقوله آدمهای جامعه توانسته مخاطب را راضی کند که هرگاه در تیتراژ فیلمی اسم حمید نعمت الله بعنوان کارگردان یا نویسنده آمده باشد فیلم را برای دیدن انتخاب کند .

رنگ و بوی استادش در جای جای فیلم دیده می شود اما خوبی حمید نعمت الله در این است که با احترام برای استاد سعی نکرده که واو به واو کارهای استاد را در فیلم پیاده کند و همین باعث شده که فیلمهایش مورد توجه قرار بگیرد تا جاییکه می شود با دیدن فیلم به نوعی امضای خاص کارگردان و نویسنده را دید .

فیلم " آرایش غلیظ " هم جزو آن دسته از فیلمهاییست که می شود بدون دیدن تیتراژ حدس زد که کاریست به نویسندگی و کارگردانی حمید نعمت الله . فیلمی که هم زمان هم رئال هست و هم فانتزی و در قسمتهایی به کمدی و طنز هم می انجامد .

سکانسهای سردرگمی بازیگران در شلوغی شهر ،لوکیشن های پر زرق و برق از هتل لوکس تا جاده نوردی ، کشتی سواری و... بازی های چند وجهی بازیگران .همانند شخصیت حامد بهداد که شخصیت عاشق را بازی میکند و هم شخصیت یک تمام شده از همه چیز .

داستان از شخصی شروع می شود که با شریکش محموله ای از وسایل آتش بازی را می خواهند بفروشند و بعد از نارو زدن یکی از شرکا شخصیتهای تازه داستان که به نوعی برای فروش و گرفتن درصد از حق فروش این محموله وارد داستان می شوند .

" آرایش غلیظ " در جشنواره سی و دو جشنواره فجر کاندید چهار سیمرغ بلورین شد که توانست جایزه ویزه هیئت داوران را برای کارگردانی دریافت کند .

فیلم دارای نقاط قوتیست که می شود آنرا برای دیدنش در نظر گرفت :

بازی های خوب بازیگران بخصوص بازی تحسین شده حبیب رضاعی که جزو نقش های مکمل فیلم هست و ورودش با طناز طباطبایی به فیلم آغاز می شود بسیار دیدنی و قابل ستایش هست بخصوص طنازی های کلامی حبیب رضایی که مسئول ادمی فانتزی که با دیدن زنها حالی به حالی می شود و برق دارد و نمی تواند به زنها دست بزند با بازی علی عمرانی با آن میمیک هنرمندانه توانست این نقش که پر از سکون و بدون بازی  باشد را به بهترین شکل ممکن نقش را جلا دهد .

حبیب رضایی

نکته دیگر فیلم که اغلب کارگردانها به آن توجه ندارند موزیک فیلم می باشد ، حمید نعمت الله نشان داده که همه ی ابعاد فیلمش را با تئوری خاص می چیند و هیچ چیزی از دیدش خارج نمی باشد  و موسیقی هم فارغ از این ماجرا نبوده است . موسیقی فیلم کاریست از هنرمند خوش ذوق سهراب پورناظری و به خوانندگی هنرمند خوش صدا و مرد دو هنر آواز ایران همایون شجریان که موزیک خاص و خوانندگی خاص این ترانه شور خاصی را به فیلم داده و در جای جای نماها موسیقی بر فیلم نشسته و موسیقی نه تنها باعث سرخوردگی سکانسها و فقط برای پر کردن صحنه ها نشده بلکه توانسته همچو فیلم نامه کمک شایانی داشته باشد برای رو به جلو بردن و تعریف زیبای داستان .

همایون شجریان و سهراب پور ناظری

فیلم تولید سال 1392 می باشد و دیدنش در کنار هم برای آخر هفته می تواند ساعات خوشی را برایتان درست کند .

آری حمید نعمت الله نویسنده و کارگردان که می تواند بهترین شخصیتها را خلق کند و از همه میهمتر می تواند بازی مد نظر خود را از بازیگر بیرون بکشد و این است قدرت کارگردان که بتواند آن چیزی که در ذهن دارد به معرض دید بگذارد .

 

نمره ای که امروز می خواهم به فیلم " آرایش غلیظ " حمید نعمت الله بدهم  بر اساس فیلم های حال سینما نیست بلکه بر اساس فیلم های خود کارگردان همچو " بوتیک " " بی پولی " " مقلد شیطان " است ، نمره " آرایش غلیظ " 7 می باشد .

/ 8 نظر / 21 بازدید
سهیلا (کاتارسیس)

من وقتی فیلم نگاه میکنم بیشتر به تیپهای شخصیتی و روابط بین افراد و مفاهیمی ازین دست توجه میکنم. شاید بخاطر رشته دانشگاهیم باشه. تو این فیلم شخصیت طناز طباطبایی خیلی ناراحت کننده بود. هر برخورد و رفتاری رو تحمل میکرد تا از تنهایی خلاص بشه. خودشو زده بود به نفهمی کامل. این همه عصبی بودن و حالات و رفت و آمدهای عجیب و غریب پسر رو نادیده میگرفت. کم نیستند ازین دست آدمها که برای خلاص شدن از تنهایی دست به دامن هر کسی میشن. و این مدل ارتباطی اگر به وصال هم برسه، کوتاه مدت هست. آخرشم مشخصه که به چی میرسه: به جدایی و آسیب روحی. نظر کلی من در مورد این فیلم: حوصله سَر بَر!

پرچین خاطره

ناگهان یک صبح زیبا آسمان گل کرده بود خاک تا هفت آسمان، بغض تغزل کرده بود حتم دارم در شب میلادت، ای غوغاترین! حضرت حق نیز در کارش تأمل کرده بود هر فرشته، تا بیایی، ای معمایی ترین! بال های خویش را دست توسل کرده بود میلاد امیرالمؤنین، مولی الموحدین و روز مرد رو خدمتتون تبریک عرض میکنم[گل][گل][گل]

zahir

baziye hamed behdadam ali bod

حمید

من هنوز ندیدم متاسفانه

زردالو

فقط بی پولی و آرایش غلیظ رو دیدم. بی پولی رو خیلی بیشتر پسندیدم. ولی این فیلم هم جالب بود و برای من جالب بود که نکته های مهمی توی داستانش بود که خیلی خوب و در کمال سادگی به تصویر کشیده شده بود. با علاقه تا آخرش نگاه کردم.

ننه صدرا

سریال وضعیت سفیدش واقعا قشنگ بود والبته موسیقی هر دو تیتراژش! کاش این فیلمها رو قبلش ببینیم وبعد بیایم و نظرات ( چه مخالف چه موافق بانقد شما ) رو بگیم [ناراحت] قسمت حبیب رضایی با نمک بود. ممنون

وحید53

گاهی یه چیزایی افراطی می شه

سو

فقط مي خونم واستفاده مي كنم[گل]راستش نظركارشناسانه بلدنيستم[ناراحت]