مستقیم ابتدای آدمیت

وکیل‌مدافع معصومه عطایی - قربانی اسیدپاشی - از اعلام گذشت موکلش از قصاص پدر شوهرش خبر داد.

 

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب، گفت: معصومه عطایی قربانی اسیدپاشی توسط پدرشوهرش از اجرای حکم قصاص که دادگاه برای متهم صادر کرده بود، گذشت کرد.

 

وی ادامه داد: این اعلام گذشت از اجرای حکم قصاص در برابر این بود که شوهرش در مقابل حضانت فرزندشان هیچ گونه ادعایی نداشته باشد و حضانت فرزند به معصومه عطایی واگذار شود.

 

وکیل‌مدافع این قربانی اسیدپاشی تصریح کرد:‌ در این راستا کلیه دعاوی که در محاکم درباره حضانت فرزند بین موکل و همسرش مطرح بود مسترد شد.

 

به گزارش ایسنا، شهریور ماه سال 89 پدرشوهر معصومه عطایی به دلیل اینکه معصومه از شوهرش جدا شده بود و وی اصرار داشت که او به زندگی برگردد اما قربانی اسیدپاشی درخواست پدرشوهرش را قبول نکرد، بر روی صورت نامبرده اسید پاشید.

 

دوشنبه یکم اسفند ۱۳۹۰ خبر صدور حکم قصاص چشم در رسانه‌ها منتشر شد. پس از صدور حکم، معصومه عطایی به میزان دیه در نظر گرفته شده اعتراض داشت و محکوم‌علیه نیز معتقد بود که معصومه نابینا نشده است و به همین دلیل پرونده با اعتراض طرفین به دیوان عالی کشور رفت و در نهایت حکم قصاص و پرداخت دیه که دادگاه تجدیدنظر اصفهان برای پدرشوهر معصومه به اتهام اسیدپاشی صادر کرده بود تایید شد

 

افتتاحیه ی  نمایشگاه  "برایِ باورِ هستی"

آثار نقاشی و سفالگریِ  معصومه عطایی، قربانیِ خشونتِ اسید پاشی،روز پنج شنبه، 2 بهمن 93  ساعت 14 در سالن سینما کاخ موزه ی نیاوران به نمایش درخواهد آمد.

آدرس: نیاوران. میدان باهنر . کاخ موزه ی نیاوران . نگارخانه ی جهان نما

(مراسم ویژه ی افتتاحیه راس ساعت 14 در سالنِ سینمایِ کاخ  و سپس رونمایی از آثار در نگارخانه ی جهان نما خواهد بود)

 

در همین فکرها بودم که یه دی وی دی فیلمی روی میز بود و برای سرگرمی البته انتخاب دیدنش بخاطر بازیگرانی بود که مورد علاقه ام بود اما در پایان فیلم درودی بر کارگردان و بازی های خوب بازیگرانش بخصوص خانم پانته آ پناهی ها فرستادم و خیلی خوشحال شدم که این فیلم رو بعد از افکاری که در چند سطر اول گوشه ای به آن اشاره کردم را دیدم  .

فیلم سینمایی خانوم

فیلم دارای سه اپیزود هست که البته نخ داستانی سه اپیزود بواسطه شخص در داستان ابتدایی به داستان دو وصل می شود و قسمت دو داستان بوسیله شی به داستان سوم وصل می شود که روند داستانی بدون هیچ کات و قطع شدنی برای تماشاگر به داستان بعدی منتقل می شود که این نقش بسزایی در همراه شدن بیننده با داستان را دارد .

شقایق فرهانی مثل همیشه بر اساس تجربه اش و همینطور پا گرفتن در کانون خانواده ای که هنرمند هستند توانست بازی روانی از خود نشان دهد که بدون اینکه در لابه لای بازی گم شود بازی را به خمت بگیرد تا شخصیت داستان بقدری ملموس شود که بیننده نتواند حدس بزند پایان داستان اپیزود اول چه می شود .

این فیلم بدور از سیاه نمایی و نگاه یکسویه یا فیمینیستی که برخی از کارگردان های زن درفیلمهایشان دچار ان می شوند ، بدور است . خانم تینا پاکروان با نگاهی خاص که در بر گیرنده واقعیت جامعه ما هست توانسته روند داستانی و خوب بازی گرفتن از بازیگران مشکلات را بخصوص مشکلاتی که  زن در جامعه بر آن تحمیل می شود ، را از پیش ببرد .

همانطوری که می دانید کمیسیون های بین المللی اعم از یونیسکو ، یونیسف و... برای هر چیزی حتی برای اینکه نامشان در اثری یا جایی برده شود ، پیش قدم نمی شوند مگر آنکه حرف گفته شده در آن اثر موازی با قوانینی باشد که در آن کنوانسیون بصورت قانون می باشد ، که این فیلم توانسته با حرفی که در طول فیلم که همان حمایت از زن هست را بدور از سیاه نمایی با قوانین کمیسیون ملی یونسکو- ایران را جلب نماید که نماینده یونسکو در ایران از آن تقدیر کند .

 

فیلم ابعاد مختلفی دارد برای زیبادیدن و زیبا تفکر کردن در مورد آن . و میشود تنها آرزویمان این باشد که به امید روزی که هیچ وقت حق هیچ زنی پایمال نشود * ، دیدنش را برای تعطیلی آخر هفته تان پیشنهاد می کنم .

بیوگرافی پانته آ پناهی ها بازیگر نقش طوبا در اپیزود سه این فیلم 

/ 4 نظر / 7 بازدید
هستی.

عجب روزی بود..یادش بخیر.. حتما فیلمو میبینم و ممنونم از نگاه پرازانصافت به جامعه خانمها.[گل]

زردالو

خیلی ناراحت کننده ست. کشورهای این منطقه - مثل ایران، افغانستان، پاکستان و ... - نگاه کاملاً شیئی به زن دارن. البته نمیگم همه. ولی فقط توی این کشورهاست که این جنایات با این وفور علیه زنها انجام میشه. من این برخوردها رو در حد خفیف در افراد تحصیل کرده هم دیدم بسیار. فقط این آدما یه جوری ظاهر قضیه رو صاف و صوف میکنن. توی یک سری مناطق ایران بخصوص مردسالاری بیداد میکنه و زنها به جز خدمتکار نیستند. وقتی زن هستی توی این کشورها، رسماً اسیری. اسیر فرهنگ، قانون، و اسیر زن بودنت...

ابراهيم فتحي

[گل] معمولا گل را در انتهاي پيام مي گذارند ولي از اين جهت كه از عزيزي كه قرباني اسيدپاشي بوده است ياد كرديد تقديم كردم به نظر بنده قانون ابزاري نيست جز اعمال سياست ها و تدابيري كه يك سيستم نسبت به عوام و جامعه ي تحت حاكميت خود مي خواهد داشته باشد قانون ما به ظاهر خوب است ولي تمام قد در جهت منافع و سياست هاي كلي سيستم تعريف شده است

زردالو

اتفاقاً باهات خیلی موافقم آمد. این مسائل شخصی نیستند. بلکه برای جامعه مضر هستند. قانون باید برخورد کنه کاملاً. من این مدت خیلی مثلاً به اسید پاشی فکر کردم. آخه شخص چقدر میتونه وقیح باشه که دست به همچین کاری بزنه؟ بعد هم زنهای بدبخت چون هیچ حق و حقوقی ندارن - قربون قوانین اسلامی کشور برن همه ی مسئولان - میان مثلاً در ازای حق حضانت فرزندشون میگذرن. دردناکه... این دوست داشتن نیست. این بی ارزش دونستن و شیئ دونستن زنه. شیئی که حالا که مال اون نیست باید بزنه خرابش کنه. چقدر باید آدم فاسد باشه تا اینجور فکر کنه...